In overleg met een arts hebben we beslist onze turnlessen van dinsdag, woensdag en donderdag niet te laten doorgaan.
Dit is een preventieve maatregel die we zelf willen nemen, in het belang van ieders gezondheid.

Ik licht even toe :
Een lid van de groep plus16 is positief getest op corona. Op het moment dat zij aanwezig was in de les was ze normaal gezien (nog) niet besmettelijk naar anderen toe. Het gaat hier dus over laag risico-contact. De leden van plus16 moeten niet getest worden en moeten niet in quarantaine. Wel hebben zij momenteel best geen contact met ouderen of risico-patienten en moeten ze bij de minste klachten contact opnemen met de huisarts.

In plus16 turnen heel wat lesgevers. Als zij toch zouden besmet zijn tijdens de les van plus16 (kleine kans) dan zijn zij op dit moment en de komende dagen besmettelijk, zonder daarom al ziek te zijn. Om er voor te zorgen dat een eventuele besmetting dus geen kans krijgt zich verder in de club te verspreiden, worden de lessen de komende dagen geannuleerd.

Op deze manier kunnen we er hopelijk voor zorgen dat we snel allemaal terug kunnen sporten!

Bestuur en lesgevers van KTK

Geen les dinsdag(29-09), woensdag(30-09) en donderdag (01-10)